مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 18:572022-07-03پزشكي

علوم پزشکی کرمان: تب کریمه کنگو، واکسن ندارد/ ریشه کنی این بیماری امکان پذیر نیست


قصابان باید توجه داشته باشند هنگام ذبح و ارتباط با دام حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند و از رفتارهایی مثل قرار دادن چاقو در دهان خود یا له کردن کنه با دست یا تماس خون دام با زخم های روی پوست و غیره به شدت خودداری کنند.

- محسن بارونی: قصابان باید توجه داشته باشند هنگام ذبح و ارتباط با دام حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند و از رفتارهایی مثل قرار دادن چاقو در دهان خود یا له کردن کنه با دست یا تماس خون دام با زخم های روی پوست و غیره به شدت خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، رعایت نکات بهداشتی را تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو دانست و گفت: تاکنون هیچ واکسنی از طرف سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری از این ویروس و بیماری تایید نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ محسن بارونی در جمع خبرنگاران درباره بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گفت: مردم باید دقت داشته باشند که ریشه کنی این بیماری امکان پذیر نیست چون کنه ناقل ویروس به دلیل جا به جایی دام ها و مسائل جمعیتی همیشه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه رفتار افرادی که بیشتر در معرض این ویروس هستند مثل قصاب ها بسیار مهم است اظهار کرد: قصابان باید توجه داشته باشند هنگام ذبح و ارتباط با دام حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند و از رفتارهایی مثل قرار دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علوم پزشکی کرمان: تب کریمه کنگو، واکسن ندارد/ ریشه کنی این بیماری امکان پذیر نیست

علوم پزشکی کرمان: تب کریمه کنگو، واکسن ندارد/ ریشه کنی این بیماری امکان پذیر نیست