مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 17:172022-07-03اجتماعي

2تالاب آذربایجان غربی عضو کنوانسیون رامسر می شود


مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی از عضویت 2 تالاب استان در کنوانسیون رامسر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست  سعید شهند از عضویت دو تالاب شیبلو پلدشت و بورالان ماکو در کنوانسیون بین المللی رامسر خبر داد و اظهارداشت: با اضافه شدن این 2 تالاب، آذربایجان غربی دارای بیشترین تالاب بین المللی ثبت شده ایران، در کنوانسیون رامسر خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی بوم شناسی تالاب ها در ارومیه افزود: آذربایجان غربی با بیش از 40 تالاب، دارای ظرفیت غنی در زمینه تالاب ها و زیستگاه های آبی است.

شهند گفت: از این تعداد تالاب درگه سنگی، یادگارلو و حسنلو در نقده، تالاب های کانی برازان و قوپی بابا علی در مهاباد و تالاب دریاچه ارومیه به عنوان تالاب های بین اللملی عضو سایت کنوانسیون رامسر هستند.

وی افزود: در حال حاضر اقدامات لازم برای عضویت تالاب های شیبلو و بورالان در پلدشت و ماکو در کنوانسیون بین المللی رامسر انجام شده است و با اضافه شدن این دو تالاب، آذربایجان غربی تنها استان کشور خواهد بود که با هشت تالاب بین المللی عضو کنوانسیون رامسر است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به گونه های منحصر به فرد موجود در زیستگاه های آبی استان هم گفت: تالاب پیر احمدکندی شهرستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2تالاب آذربایجان غربی عضو کنوانسیون رامسر می شود

2تالاب آذربایجان غربی عضو کنوانسیون رامسر می شود