مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 16:522022-07-03سياسي

رفیعی آتانی: محدود کردن حکمرانی به رویکرد سیاسی آسیب آور خواهد بود


رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با بیان اینکه مفهوم حکمرانی با همه ابعاد و اضلاع آن باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: محدود کردن موضوع مهم حکمرانی به رویکرد سیاسی به ما آسیب وارد خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، عطاء الله رفیعی آتانی در نشست گروه حکمرانی اسلامی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خاطرنشان کرد: در ارتباط با مطالعات حکمرانی سه رویکرد وجود دارد، رویکرد نخست ادامه مدیریت دولتی و دوم با نگاه سیاسی و رویکرد سوم ادامه هیچ کدام نیست، بلکه یک رویکرد بینارشته است.

که باید با کمک دانش های مختلف به مبانی، نحوه و مدل حکمرانی و اثرسنجی سیاست ها همت گماشت.

به لحاظ دانشی باید به طور ویژه از ظرفیت مدیریت دولتی در مطالعات حکمرانی استفاده کنیم وی ادامه داد: سیاست یکی از دانش های مورد نیاز حکمرانی است.

دانش سیاستگذاری و مدیریت دولتی نیز داعیه دار حکمرانی هستند، بنابراین به لحاظ دانشی باید از ظرفیت مدیریت دولتی در مطالعات حکمرانی استفاده کنیم.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس اظهار داشت: امروز فعالان عرصه علوم انسانی اسلامی، به این نتیجه رسیدند که این رویکرد باید با صحنه عمل درگیر شود، مطالعات حکمرانی از این جهت حائز اهمیت است که آن دستاوردهای علوم انسانی اسلامی را به سمت درگیر شدن با صحنه عمل جهت دهد و آنها را عملیاتی نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفیعی آتانی: محدود کردن حکمرانی به رویکرد سیاسی آسیب آور خواهد بود

رفیعی آتانی: محدود کردن حکمرانی به رویکرد سیاسی آسیب آور خواهد بود