مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 16:372022-07-03سياسي

پذیرفتن«حق بدن زن» فقط زمان سقط جنین!/16.5 میلیون دلار هزینه لابی اسلحه در آمریکا


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در نشست تبیینی عملکرد چندگانه و متناقض آمریکا نسبت به حقوق زنان و کودکان گفت: آمریکا تنها کشور عضو OCDE است که هیچ بودجه فدرالی برای مرخصی زایمان نمی گذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس، زهره خواجوی در نشست تبیینی عملکرد چندگانه و متناقض آمریکا نسبت به حقوق زنان و کودکان گفت: من خیلی دوست دارم جامعه آمریکا را در بستر فرهنگی خودش بررسی کنیم و به مقوله حقوق بشر در آن نگاه کنیم یعنی  ببینیم آمریکا راجع به خودش چه فکری میکند چون در خودش تناقضات جالبی دارد.

جای شک و شبهه ای نیست که جامعه آمریکا یک جامعه سرمایه داری است.

وی افزود: حالا سوال این است اگر قرار است این سرمایه داری مبتنی بر نگاه فردگرایانه باشد و هر فردی یک پیچ یا مهره ای از این ماشین بزرگ سرمایه داری باشد چرا باید یکسری از افراد حقوق کمتری نسبت به بقیه بگیرند؟چرا باید سیاه پوستان 13درصد جامعه آمریکا را بسازند اما 23 درصد فقرا را تشکیل بدهند چون شانس شان برای پیدا کردن کار کمتر است و یا این که دستمزد کمتری دریافت می کنند.

چرا لاتین ها باید 18 درصد جامعه آمریکا را بسازند اما 28 درصد فقرا را در این کشور داشته باشند اگر قرار است همه ما باهم در یک جامعه سرمایه داری زندگی کنیم و همه شبانه روز کار کنند پس چرا باید یک عده کمتر بود بگیرند؟ و یا کمتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پذیرفتن«حق بدن زن» فقط زمان سقط جنین!/16.5 میلیون دلار هزینه لابی اسلحه در آمریکا

پذیرفتن«حق بدن زن» فقط زمان سقط جنین!/16.5 میلیون دلار هزینه لابی اسلحه در آمریکا