مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 16:272022-07-03سياسي

پدر و مادرهای تنهایی که حق ازدواج دارند


در جامعه ما، ازدواج پدر و مادرهایی که همسرانشان را از دست داده اند، خصوصا در بازه سنی میانسالی تا کهنسالی، اتفاق چندان مرسومی نیست و حتی خیلی ها به این ازدواج ها خرده می گیرند و معتقدند که لزومی برای ازدواج دوباره پدر و مادرهای 50، -  گروه زندگی- نفیسه خانلری: قطعا ازدواج مجدد در هر سن و سالی کاملا مطابق موازین شرعی است و حتی اگر عرف جامعه نیز خیلی با این شرع همخوانی نداشته باشد، بازهم نمی توان پدر و مادرهایی که سال ها برای تعالی خانواده و فرزندانشان تلاش کرده اند و حالا بنا به تقدیر، تنها مانده اند را محکوم به تنهایی کرد.

روی سخن ما در این گزارش، پدر و مادرها در سن میانسالی و کهنسالی هستند که اغلب به علت فوت همسرانشان، همدمی برای ادامه راه ندارند و از طرفی هم برای ازدواج مجدد، چالش هایی را پیش روی خود می بینند.

به طبع این افراد نیز دارای نیازهایی هستند که خانواده و جامعه نباید آن ها را نادیده گرفته و منجر به انزوا و افسردگی آن ها شوند.

ازدواج؛ سنتی که سن و سال نمی شناسد گرچه در جامعه ای اسلامی زندگی می کنیم و دین و شرع ما همواره تاکیداتی نسبت به ازدواج در هر سن و سالی داشته است اما فرهنگ غالب بر جامعه ما به شکلی است که ازدواج پدر و مادرها در سنین میانسالی و کهنسالی به خصوص ازدواج دوباره خانم ها همچنان یک تابو باقی مانده و کسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدر و مادرهای تنهایی که حق ازدواج دارند

پدر و مادرهای تنهایی که حق ازدواج دارند