مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 16:222022-07-03بين الملل

دو فروند «سوخو-25» اوکراین در تور پدافندی روسیه


وزارت دفاع روسیه از هدف قرار دادن دو فروند دیگر از جنگنده های ارتش اوکراین و شماری توپخانه در جریان نبرد با این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران از هدف قرار دادن دو فروند دیگر از جنگنده های مهاجم ارتش اوکراین در جریان نبرد با این کشور خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تاس ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: سامانه های پدافند هوایی روسیه دو هواپیمای سوخو-25 اوکراینی را در یک روز در مناطق خارکف و نیکولایف سرنگون کردند.

کوناشنکوف گفت که اوکراین روز یکشنبه مناطق مسکونی بلگورود و کورسک را با استفاده از موشک های بالستیک توچکای ، مهمات خوشه ای و پهپاد گلوله باران کرد.

وی گفت: نیروهای هوافضای روسیه سه توپخانه و پنج خمپاره ارتش اوکراین را در شهرک های واقع در جمهوری دونتسک و جمهوری لوهانسک هدف قرار دادند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در 24 فوریه (پنجم اسفند  گذشته) به درخواست کمک جمهوری های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد و از همان ابتدا تأکید کرد که مسکو به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و هدف از عملیات نظامی را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو فروند «سوخو-25» اوکراین در تور پدافندی روسیه

دو فروند «سوخو-25» اوکراین در تور پدافندی روسیه