مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 10:272022-07-03بين الملل

ابراز نگرانی قطر از ادامه تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان


نماینده قطر در ژنو ضمن ابراز نگرانی از تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان گفت: حل بحران در افغانستان نیازمند تلاش برای دستیابی به یک مصالحه ملی در این کشور دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، جوهره السویدی سرپرست نمایندگی دولت قطر در کمیساری عالی حقوق بشر سازمان ملل در ژنو نگرانی خود را از ادامه تعطیلی مدارس دخترانه در مقاطع دبیرستان در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

  به نوشته thepeninsulaqatar، نماینده قطر تاکید کرده است که ایجاد محدودیت بر آموزش زنان تاثیر منفی بر حقوق بشر و توسعه اقتصادی افغانستان خواهد داشت.

السویدی گفته است که دولت قطر آماده است با همکاری متحدان به مردم افغانستان برای دستیابی به صلح، امنیت و بحران انسانی و اقتصادی این کشور بپردازد.

  نماینده قطر همچنین اظهار داشت: حل مشکلات افغانستان به رسیدگی به بحران انسانی فعلی در این کشور و همچنین تلاش برای دستیابی به مصالحه ملی جامع در این کشور نیاز دارد.

  پیش از این فایننشال تایمز به نقل از محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر گزارش داده بود که در حالی که غرب طالبان را تحریم کرده و صرفا برکمک های بشردوستانه تاکید دارد این موضوع افغانستان را در معرض آسیب های فراوان قرار خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز نگرانی قطر از ادامه تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان

ابراز نگرانی قطر از ادامه تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان