مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 10:222022-07-03پزشكي

موردی از ابتلا به وبا در استان سمنان گزارش نشد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، محمدناصر رهبر مدیر بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به وبا در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گزارش نشده است.

وی ادامه داد: بیماری وبا تقریباً بدون علامت است و نمونه گیری از موارد مشکوک انجام می گیرد که تاکنون موردی مثبت مشاهده نشده است.

مدیر بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: وبا یک بیماری واگیردار عفونی محسوب می شود و دارای دو نوع کلاسیک (فرم شدید بیماری) و التور (فرم خفیف و بدون علامت) است که بیشترین فراوانی وبا در جامعه از نوع التور است.

رهبر با اشاره به اینکه هر ساله با گرم شدن هوا شرایط برای رشد میکروب در محیط و بیمار شدن افراد فراهم می شود، عنوان کرد: میکروب عامل وبا، فقط در انسان بیماری ایجاد می کند و یک بیماری مدفوعی و دهانی است و از طریق مصرف آب و مواد غذایی آلوده به مدفوع انسان آلوده سرایت می کند.

وی بیان کرد: رعایت بهداشت فردی و شستن مرتب و صحیح دست ها پس از اجابت مزاج و قبل از صرف غذا، مهم ترین اصل در پیشگیری از ابتلا به وبا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از ابتلا به وبا در استان سمنان گزارش نشد

موردی از ابتلا به وبا در استان سمنان گزارش نشد