مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 09:272022-07-03پزشكي

8 تا 10 میلیون ایرانی مواد دخانی مصرف می کنند


رییس اداره پیشگیری و کاهش آسیب مصرف مواد، الکل و دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آخرین مطالعه جامع که برآورد جدیدی از مصرف دخانیات ارائه کرده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، سازمان جهانی بهداشت می گوید در سال 2017 حدود یک میلیارد و 100 میلیون نفر در جهان مصرف کننده دخانیات بودند و از این میزان حدود 10 میلیون نفر به علت مصرف مستقیم و غیرمستقیم دخانیات فوت کردند.

در ایران سالانه 55 تا 60 هزار مرگ بر اثر مصرف دخانیات رخ می دهد.

یعنی به ازای هر یک میلیون نخ سیگار، یک مرگ محاسبه می شود که با مصرف سالانه 55 تا 60 میلیارد نخ سیگار در کشور، 55 تا 60 هزار مرگ اتفاق می افتد.

روزانه 20 میلیارد تومان و سالی 100 هزار میلیارد تومان خرج سیگار می شود و بزرگترین خطر ابتلاء به فشار خون بالا، مصرف دخانیات است و خطر سکته قلبی تا 2 برابر با مصرف دخانیات افزایش پیدا می کند.

دود ناشی از مصرف دخانیات سالانه باعث بیش از 1.

2 میلیون مرگ زودرس می شود که از این تعداد 65 هزار کودک در سال بر اثر بیماری های ناشی از دود غیرمستقیم دخانیات، جان خود را از دست می دهند.

صنایع دخانی با تولید سالانه 84 مگاتن گاز گلخانه ای، باعث بر هم زدن تعادل آب و هوا در کره زمین می شوند و علاوه بر هدر دادن منابع محیط زیست به اکوسیستم آسیب می رسانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 تا 10 میلیون ایرانی مواد دخانی مصرف می کنند

8 تا 10 میلیون ایرانی مواد دخانی مصرف می کنند