مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 09:222022-07-03پزشكي

بیمارستانها با بحران کمبود متخصص بیهوشی روبرو هستند


رییس انجمن بیهوشی قلب ایران با بیان اینکه کمبود متخصص بیهوشی معضل جدی در حوزه سلامت است، گفت: کارشناسی های غیر تخصصی برخی از مسؤولین برای حل این موضوع نگرانی های شدیدی را در جامعه بیهوشی به وجود آورده است.

- علیرضا جلالی، فوق تخصص بیهوشی و رییس انجمن بیهوشی قلب ایران در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در رابطه با کمبود متخصصین بیهوشی در برخی از شهرها و استان های کشور و عدم اشتیاق و تمایل دستیاران پزشکی به رشته بیهوشی ، اظهار داشت: کمبود متخصص بیهوشی اتفاق تازه ای نیست و این موضوع به حدود 4 سال پیش برمی گردد که تذکرات و پیگیری های صورت گرفته در سال های گذشته از مجموعه وزارت بهداشت و عدم رسیدگی به این مهم، امروز شاهد تبدیل شدن آن به یک معضل ملی هستیم.

  وی با اشاره به ورود برخی از نمایندگان مجلس، کمیسیون بهداشت و درمان و حتی کمیسیون امنیت ملی در روزهای گذشته به موضوع کمبود متخصص بیهوشی در برخی از نقاط ایران، گفت: پیشنهاد و کارشناسی های غیر تخصصی برای حل این موضوع نگرانی های شدیدی را در جامعه بیهوشی بوجود آورده است.

رییس انجمن بیهوشی قلب ایران افزود: به عنوان مثال پیشنهاد شده است تا با ارائه مجوز به کارشناسان ارشد رشته بیهوشی از آنها در بخش بیهوش کردن بیماران استفاده شود تا کمبود متخصص بیهوشی جبران شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیمارستانها با بحران کمبود متخصص بیهوشی روبرو هستند

بیمارستانها با بحران کمبود متخصص بیهوشی روبرو هستند