مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 09:172022-07-03اقتصادي

65 هزار تُن چغندر از کرمانشاه تحویل کارخانه های قند شد


سید افشین صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به برداشت چغندرقند در برخی از نقاط استان، اظهار کرد: همه ساله کشاورزان استان در مناطق معتدل و سرد استان اقدام به کشت چغندرقند می کنند و حدود 14 هزار هکتار از اراضی این مناطق زیر کشت این محصول می رود.

وی با بیان اینکه کشت چغندرقند در طول اسفند و فروردین ماه صورت می گیرد، افزود: محصول از نیمه شهریور تحویل کارخانجات قند انجام می شود و تا اوایل دی ماه به طول می انجامد و کارخانجات قند هم معمولا 100 روز در پاییز فعال هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان در مناطق گرمسیر هم کشت چغندرقند پاییزه انجام می شود.

وی ادامه داد: با کارهای ترویجی طی سنوات اخیر، در سال زارعی جاری حدود یک هزار و 800 هکتار از اراضی شهرستان های سرپل ذهاب و قصرشیرین به زیر کشت این محصول استراتژیکی رفته است.

صفوی خاطرنشان کرد: کارخانجات قند استان علاوه بر اینکه 100 روز در پاییز فعال هستند حدود 70 تا 80 روز هم در بهار و اوایل تابستان هم فعال هستند.

وی گفت: سه کارخانه قند بیستون، اسلام آبادغرب و همدان متولی خرید محصول کشاورزان سرپل ذهابی و قصرشیرینی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

65 هزار تُن چغندر از کرمانشاه تحویل کارخانه های قند شد

65 هزار تُن چغندر از کرمانشاه تحویل کارخانه های قند شد