مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 09:022022-07-03سياسي

ضعف دسترسی به خدمات پزشکی/ کاهش 25 درصدی ظرفیت پذیرش دندانپزشکی


من به عنوان نماینده همدان در حوزه انتخابیه خود کمبود دسترسی به دندان پزشک را شاهد هستیم و شواهد میدانی بنده و همه نمایندگان شهرستان نیز به خوبی بیانگر ضعف در دسترسی به خدمات پزشکی و عدم دسترسی به خدمات مناسب دارد.

- محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره موضوع  تعیین ظرفیت ورود به برخی رشته های پزشکی مانند دندان پزشکی به عنوان یکی ازمهمترین موضوعات فعلی نظام آموزشی کشور و تعارض منافع موجود در این زمینه گفت: دستگاه های حاکمیتی و وزارت بهداشت باید برمبنای آمارهای موجود، تعداد دندانپزشک مورد نیاز کشور را با توجه به جمعیت و گستردگی آن در سطح کشور تعیین کنند و برای رسیدن به این هدف اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: بر اساس وظیفه حاکمیت و دولت اگر ظرفیت های موجود برای تربیت دندان پزشک بیشتر کافی نباشد، باید این ظرفیت فراهم شود، به نحوی که ما از نظر تعداد دندان پزشک به حد نساب جمعیت برسیم و شاهد کمبود و محدودیت دسترسی به دندان پزشک نباشیم.

  مفتح درباره دلایل کاهش 25 درصدی ظرفیت پذیرش رشته دندانپزشکی از سال 94 تا 1400 و سرانه دندان پزشکی ایران درمقایسه با سایر کشورهای دنیا و منطقه گفت: من به عنوان نماینده همدان در حوزه انتخابیه خود کمبود دسترسی به دندان پزشک را شاهد هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضعف دسترسی به خدمات پزشکی/ کاهش 25 درصدی ظرفیت پذیرش دندانپزشکی

ضعف دسترسی به خدمات پزشکی/ کاهش 25 درصدی ظرفیت پذیرش دندانپزشکی