مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 08:172022-07-03پزشكي

قرنطینه شهری در آمریکا به دلیل حلزون های غول پیکر


حلزون های غول پیکری که می توانند تا 20 سانتی متر و به اندازه یک موش صحرایی رشد کنند، کل یک شهر را در ایالت فلوریدای آمریکا مجبور به قرنطینه کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، این حلزون های غول پیکر می توانند به اندازه یک موش صحرایی رشد کنند، به دلیل اینکه حامل انگلی هستند که موجب بیماری مننژیت در انسان می شود، شهر پورت ریچی را در ایالت فلوریدای آمریکا به قرنطینه کشاندند.

مننژیت التهاب پرده های محافظی است که مغز و نخاع را پوشانده اند و به طور مشترک مننژ یا شامگان نامیده می شوند.

این التهاب ممکن است عامل ویروسی، باکتریایی یا سایر ریزاندامگان داشته باشد و در موارد کمتری در اثر تجویز دارو های خاصی به وجود آید.

مننژیت می تواند به دلیل نزدیکی التهاب به مغز و نخاع، زندگی بیمار را به خطر بیاندازد، بنابراین این شرایط را تحت عنوان فوریت پزشکی دسته بندی می کنند.

به گفته مقامات شهر پورت ریچی ، این قرنطینه به مدت دو سال ادامه خواهد داشت، اما برخلاف قرنطینه های ویروس کرونا، ساکنان فقط از انتقال گیاهان، خاک، زباله های خانگی، کمپوست و مصالح ساختمانی به خارج از منطقه منع شده اند.

اداره کشاورزی و خدمات مصرف کننده فلوریدا (FDACS) تایید کرد که این موجود در شهر پورت ریچی در تاریخ 23 ژوئن دیده شده و منطقه در روز بعد قرنطی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرنطینه شهری در آمریکا به دلیل حلزون های غول پیکر

قرنطینه شهری در آمریکا به دلیل حلزون های غول پیکر