مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 08:072022-07-03اقتصادي

نصب 33 ایستگاه شتاب نگار در راستای افزایش ایمنی و کاهش خسارات جانی و مالی


معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: با توجه به وقوع زلزله های نسبتا شدید در سال های اخیر اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی اقدام به نصب و راه اندازی 33 ایستگاه شتاب نگار کرده که از این تعداد 14 ایستگاه .

- گودرز بابا عباسی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به نصب 33 ایستگاه شتاب نگار در سطح استان، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین قرار گرفتن لرستان در مجاورت ابر گسله زاگرس و گسل دورود این استان در پهنه بندی خطر زمین لرزه ی در سطح ایران در گروه خطر نسبی زیاد قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین با توجه به ضوابط اجرایی آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله مطابق استاندارد 2800 و لزوم برنامه ریزی در خصوص مقاوم سازی و برنامه ریزی های مدیریتی در این خصوص نصب ایستگاه شتاب نگار الزامی به نظر می رسد، تا با اجرای مقاوم سازی و رعایت اصول مهندسی استاندارد در مناطق پر خطر ضمن افزایش ایمنی ؛ خسارات جانی و مالی را به حداقل برسانیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: در این راستا مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی شبکه شتاب نگارهای لرزه ی در سطح کشور مرجع مهمی در طراحی سازه های مقاوم و مدیریت بحران و زلزله در سطح کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب 33 ایستگاه شتاب نگار در راستای افزایش ایمنی و کاهش خسارات جانی و مالی

نصب 33 ایستگاه شتاب نگار در راستای افزایش ایمنی و کاهش خسارات جانی و مالی