مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 07:522022-07-03بين الملل

مقام یمنی: آمریکا دنبال چنبره زدن بر نفت یمن است


نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت، سفر سفیر آمریکا به استان های المهره و حضرموت بر قصد این کشور برای تسلط بر نفت یمن تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت، سفر سفیر آمریکا به استان های المهره و حضرموت در چارچوب تلاش واشنگتن برای تسلط بر چاه های نفت و بنادر یمن است.

بر اساس گزارش خبرگزاری سبأ ، بن حبتور در دیدار با استانداران حضرموت و المهره تصریح کرد، باید با توطئه های اشغالگر در استان ها و مناطق اشغالی مقابله کرد.

وی در ادامه مقاومت مردمی در این دو استان و مقابله آنها با اشغالگر سعودی و پروژه های آن در راستای نقض حاکمیت یمن را ستود و گفت، سفر سفیر آمریکا به المهره و حضرموت برای تسلط بر چاه های نفت و بنادر در نوار جنوبی یمن و بخشی از ساحل غربی است.

بن حبتور گفت، این اقدام تأکید بر ایستادن مستقیم آمریکا در پشت تجاوز در چارچوب پروژه اش برای تسلط بر ثروت یمن و بهره برداری از موقعیت ژئوپلیتیکی در خدمت به منافع واشنگتن است.

نخست وزیر یمن در ادامه بر اهمیت حمایت از مقاومت مردمی در این دو استان جهت مقابله با توطئه های استعمارگرانه جدید تأکید کرد.

در همین ارتباط، طارق سلام استاندار تعیین شده از سوی دولت نجات ملی یمن برای عدن نیز دیروز شنبه گفت که آمریکا و محور وابسته ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام یمنی: آمریکا دنبال چنبره زدن بر نفت یمن است

مقام یمنی: آمریکا دنبال چنبره زدن بر نفت یمن است