مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 تیر 1401 ساعت 23:022022-07-01سياسي

سلبریتی یک شخص نیست یک رسانه است/ سلبریتی ها چگونه مدیریت می شوند؟


«سلبریتی» بی اغراق یکی از مهم ترین پدیده های دنیای مدرن و عصر ارتباطات است.

پدیده ای که تا همین چندسال پیش حتی واژه غریبه ای داشت.

- گروه جامعه خبرگزاری فارس- عطیه همتی: 5سال پیش وقتی واژه سلبریتی آنقدر واژه غریبه ای در ادبیات رسانه ای کشور بود که کمتر کسی گمان می کرد که تبدیل به یکی از واژه های پرکاربرد رسانه ای کشور شود.

کلمه وارداتی که شاید هنوز تعریف مشخصی برای آن گفته نشده است اما به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین پدیده ها در فضای علوم ارتباطی در همه جای جهان است.

سلبریتی و تاثیراتش روی همه چیز آنقدر مهم است که جامعه شناسان حتی به آن ورود می کنند و حتی حاکمان تلاش می کنند بتوانند تاثیرات آن را مدیریت و حتی هدایت کنند یا جلوی آسیب های ناشی از آن را بگیرند.

اما سلبریتی واقعا به چه معناست و آن را باید در چه دسته و گروهی قرار داد و آن را تحلیل کرد؟ شبکه های اجتماعی چقدر در میل به سلبریتی شدن نسل جدید نقش داشته اند؟ باید با سلبریتی چه کرد؟ همه این ها سوالاتی ست که به بهانه آن با دکتر مجید سلیمانی استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفتگو کردیم.

کلمه سلبریتی تا پنج سال پیش کلمه غریبه و نا آشنایی بود که وارد ادبیات رسانه ای کشور شد اما خیلی زود به یکی از کلمات پر استفاده در رسانه ها تبدیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلبریتی یک شخص نیست یک رسانه است/ سلبریتی ها چگونه مدیریت می شوند؟

سلبریتی یک شخص نیست یک رسانه است/ سلبریتی ها چگونه مدیریت می شوند؟