مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 تیر 1401 ساعت 19:372022-07-01بين الملل

فنلاند: قوانین مان را برای جلب رضایت ترکیه تغییر نمی دهیم


وزیر خارجه فنلاند روز جمعه تاکید کرد که این کشور قوانین خود را برای جلب رضایت ترکیه تغییر نخواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پکا هاویستو وزیر خارجه فنلاند روز جمعه گفت که کشورش هرگز با ایجاد تغییرات در قوانین خود موافقت نخواهد کرد و این امکان نیز وجود ندارد افرادی که ترکیه خواستار تسلیم آنهاست را بدون دلایل بسیار دقیق تحویل دهد.

وی که در کنفرانس خبری در هلسینکی و پس از رایزنی با همتای لهستانی خود صحبت می کرد، گفت: اگر شرط تایید ترکیه برای پیوستن فنلاند به ناتو، ایجاد تغییرات در قوانین مان است، بعید است که فنلاند چنین امتیازی را بدهد .

هاویستو گفت که تفاهم نامه سه جانبه میان ترکیه، فنلاند و سوئد، هیچ چیزی درباره تغییر در قانون یا چیزی از این قبیل را نمی گوید.

وزیر خارجه فنلاند تاکید کرد: ما چنین تعهداتی را بر عهده نگرفته ایم و تمام چیزی که درباره آن توافق شد بر روی کاغذ نوشته شده است .

وی افزود که فنلاند در صورتی به خواسته ترکیه برای تحویل افرادی که آنها را تروریست می داند تن خواهد داد که دلایل محکمی در این زمینه ارائه کند .

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه امروز (جمعه) گفت این پارلمان ترکیه است که باید با عضویت سوئد و فنلاند در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موافقت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فنلاند: قوانین مان را برای جلب رضایت ترکیه تغییر نمی دهیم

فنلاند: قوانین مان را برای جلب رضایت ترکیه تغییر نمی دهیم