مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 تیر 1401 ساعت 17:172022-07-01پزشكي

خبر خوب/ کشف داروی درمانی برای ریزش مو


دانشمندان این را به عنوان شواهد بالینی امیدوارکننده می دانند که نشان می دهد، SCUBE3 یا مولکول های مشابه می توانند به عنوان یک داروی درمانی برای ریزش مو به کار روند و یک درخواست ثبت اختراع موقت را برای این منظور ثبت کرده اند.

- دانشمندان به یک کشف کلیدی در مورد ریزش مو و امکان رشد آن دست یافته اند که امیدها را برای درمان طاسی زنده کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ساینس دیلی، دانشمندانی که سامانه های پیچیده پشت رشد مو را بررسی می کنند، به یک کشف کلیدی در مورد رفتار سلول های کلیدی در فولیکول ها دست یافته اند.

این مطالعه نقش ناشناخته ای را برای یک مولکول سیگنال دهنده نشان می دهد که پیام های آن برای رشد جدید موها حیاتی است و می توان از آن برای رفع ریزش مو در انسان استفاده کرد.

سلول های مورد مطالعه در این تحقیق به عنوان سلول های پاپیلای پوستی شناخته می شوند که در فولیکول های مو زندگی می کنند و به تعیین سرعت رشد، ضخامت و بلندی مو کمک می کنند.

این نقش، سلول های پاپیلای پوستی را در جبهه و در مرکز بسیاری از تلاش ها برای توسعه درمان های جدید برای ریزش مو و طاسی قرار داده است و تحقیقات جدید که نشان می دهد چگونه می توان آنها را از سلول های بنیادی تولید کرد یا در نسخه های سه بعدی به کار برد، احتمالات امیدوارکننده ای را ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب/ کشف داروی درمانی برای ریزش مو

خبر خوب/ کشف داروی درمانی برای ریزش مو