مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 تیر 1401 ساعت 12:422022-07-01سياسي

رهبر طالبان: قوم پرستی در حکومت آینده افغانستان جایی ندارد


رهبر طالبان طی سخنانی در جمع علمای افغانستان با بیان اینکه قوم پرستی جایی در حکومت آینده افغانستان ندارد، گفت: برای ساختن کشور منتظر خارجی ها نمی مانیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ملاهبت الله آخندزاده رهبر طالبان امروز جمعه 10 تیر در نشست علمای افغانستان در کابل گفت: پس از 40 سال مبارزه اکنون حکومت اسلامی در افغانستان تشکیل شده که در این راه فداکاری های زیادی صورت گرفته است.

وی در ابتدای سخنان خود با عرض تسلیت به خانواده قربانیان زلزله خوست و پکتیا، افزود: جنگ در افغانستان برای بیرون کردن نیروهای غربی بوده و ما هیچگاه به دنبال پول و مادیات نبودیم .

رهبر طالبان در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: طی بیست سال گذشته در افغانستان کسی نمی توانست درباره شریعت حرف بزند و در این صورت یا زندانی یا شکنجه می شد، اما در نتیجه جهاد نظام اسلامی حاکم شده و دعوت بسوی الله آزاد شده است.

  آخوند زاده با بیان اینکه مردم انتظار دارند تا شعارهایی که در جریان جهاد داده می شد عملی شود، گفت: دنیا به آسانی دولت جدید را نخواهد پذیرفت و اگر ما حدود شرعی را برقرار کنیم این مقابله بیشتر نیز می شود .

وی تاکید کرد: ما شریعت و حدود شرعی را در افغانستان اجرا خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهبر طالبان: قوم پرستی در حکومت آینده افغانستان جایی ندارد

رهبر طالبان: قوم پرستی در حکومت آینده افغانستان جایی ندارد