مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 23:472022-06-30بين الملل

انتقال پیام زلنسکی به پوتین توسط رییس جمهور اندونزی


رییس جمهور اندونزی پس از دیدار با همتای روس خود گفت، پیام رییس جمهور اوکراین را به او منتقل کرده است و برای میانجی گری بین آن ها آمادگی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جوکو ویدودو رییس جمهور اندونزی روز پنجشنبه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در کاخ کرملین دیدار کرد.

به نوشته روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست ، ویدودو که روز گذشته (چهارشنبه) با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین دیدار کرده بود، گفت، پیام او را به پوتین منتقل کرده است.

ویدودو که در کشورش به جوکووی معروف است افزود، اندونزی آمادگی دارد به شروع تعامل میان پوتین و زلنسکی برای رسیدن به صلح کمک کند.

رییس جمهور پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان گفت: با وجود دشواری های پیش آمده در اوضاع بین المللی، همچنان حرکت به سمت سازش و گفت وگوی باز حائز اهمیت است .

او با بیان اینکه اندونزی خواهان پایان هرچه سریع تر جنگ اوکراین است گفت: از تمام سران کشورهای جهان دعوت می کنم روحیه همکاری را احیا کنند .

از سوی دیگر پوتین نیز دیدار با ویدودو را سازنده ارزیابی کرد و گفت: معتقدم توافقاتی که امروز حاصل شد، موجب تقویت هرچه بیشتر همکاری روسیه و اندونزی خواهد شد .

ویدودو در حالی تلاش دارد میان مسکو و کی یف میانجی گری کند که ریاست دوره ای گروه 20 را نیز بر عهده دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال پیام زلنسکی به پوتین توسط رییس جمهور اندونزی

انتقال پیام زلنسکی به پوتین توسط رییس جمهور اندونزی