مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 21:522022-06-30سياسي

تخت روانچی: در مذاکرات دوحه با جدیت عمل کردیم/ به تدابیر جبرانی خود ادامه می دهیم


سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان این که در مذاکرات دوحه که جدی و مثبت بود با جدیت عمل کردیم، گفت: ما به تدابیر جبرانی خود ادامه می دهیم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، امروز پنجشنبه در نشست شورای امنیت در خصوص اجرای قطعنامه 2231 و برجام طی سخنانی اظهار داشت: تقریباً هفت سال پس از انعقاد برجام و تصویب قطعنامه 2231، امروز اعضای شورای امنیت یک بار دیگر حمایت خود را از احیا و اجرای کامل برجام مورد تأیید قرار دادند.

ما بر این باوریم که برجام یک دستاورد دیپلماتیک چندجانبه است که به سختی به دست آمده و بهترین گزینه ای است که جایگزینی برای آن وجود ندارد.

  وی اضافهذکرد: من ناگزیر هستم که مجددا دلایل وضعیت فعلی را مرور کنم.

متأسفانه برخی از اعضای شورای امنیت که تعهدات خود در قبال برجام و قطعنامه 2231 را نادیده گرفته، همچنان از عوامل زمینه ساز وضعیت کنونی چشم پوشی می کنند و با ارائه روایتی جعلی و نادرست از چرایی حضور ما در این وضعیت، ایران را مقصر می دانند و برخی دروغ ها و اتهامات ساختگی را به کشور من نسبت می دهند.

این دیپلمات ارشد ایرانی ادامه داد: تعهدات طرفین طبق برجام و قطعنامه 2231 به دقت بیان و توضیح داده شده است، صریح و بدون ابها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخت روانچی: در مذاکرات دوحه با جدیت عمل کردیم/ به تدابیر جبرانی خود ادامه می دهیم

تخت روانچی: در مذاکرات دوحه با جدیت عمل کردیم/ به تدابیر جبرانی خود ادامه می دهیم