مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 12:272022-06-30دانش

وزیر علوم: توزیع استعدادها در رشته های مختلف متوازن نیست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی مستقر در کرج، گفت: انتخاب رشته تحصیلی این روزها براساس آینده شغلی است در حالی که هر داوطلب باید بر اساس علاقه ذاتی و استعداد رشته مورد نظر خود را انتخاب کند.

زلفی گل افزود: در زمان حاضر انتخاب رشته بر اساس موقعیت اجتماعی و تضمین آینده شغلی انتخاب رشته صورت می گیرد و به همین دلیل توزیع متوازن استعدادها را در بین رشته های مختلف نداریم.

وی ادامه داد: برای توزیع متوازن استعدادها به یک عزم فرابخشی نیاز است یعنی تمام امکانات کشور را برای رفع معضل بیکاری در دستور کار قرار گیرد و آینده شغلی را تضمین کنیم.

زلفی گل بیان کرد: در زمان حاضر در برگزاری کنکور راهی به جز این نیست که بخواهیم برای رشته های پرطرفدار دانشجو را انتخاب کنیم.

وی افزود: امیدواریم در آینده در یک عزم فرا بخشی شرایطی که ایجاد شود که تمام وزارتخانه ها دانشجویان ما را بپذیرند و کارورزی، مهارت ورزی و مهارت آموزی به معنای واقعی محقق شود که اگر این اتفاق رخ دهد دانشجویان علاوه بر اینکه استعداد کار آفرینی دارند، آمادگی لازم را خواهند داشت که در ان صورت می توان انتظار داشت که داوطلبان بر اساس علاقه ذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر علوم: توزیع استعدادها در رشته های مختلف متوازن نیست

وزیر علوم: توزیع استعدادها در رشته های مختلف متوازن نیست