مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 09:372022-06-30اقتصادي

تنها راه برون رفت از مشکل مسکن ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی است


حجت الاسلام امیرقلی جعفری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: تنها راه حل بلندمدت مشکل مسکن، ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عقب ماندگی در ساخت مسکن و  مشکلات اقتصادی سبب تورم فزاینده ای در این حوزه شده است.

وی افزود: مجلس با راهکارهایی مانند تصویب طرح جهش تولید مسکن و اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی و طرح ساماندهی اجاره بها درصدد کنترل وضعیت موجود است.

جعفری اضافه کرد: هچنین سران سه قوه با تصویب میزان افزایش اجاره بها در شهرهای بزرگ 25 درصد و شهرهای کوچک 20 درصد تعیین شده اما این مصوبه است و بنده تاکنون دستورالعمل اجرایی آن را ندیده ام و هر چه سریع تر باید به دستگاه ها ابلاغ شود.

وی توضیح داد: این مصوبه سران سه قوه شاید برای کوتاه مدت بهترین تصمیم باشد اما برای بلندمدت باید همان تولید سالانه یک میلیون مسکن در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون بازار مسکن و وضعیت مشاورین املاک در کشور سر و سامان ندارد و بسیاری از قراردادهای اجاره در سامانه املاک وارد نمی شود.

وی با ابراز گلایه از وضعیت ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در استان، اضافه کرد: در برخی از مناطق شهرستان بروجن هنوز زمین تحویل داده نشده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها راه برون رفت از مشکل مسکن ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی است

تنها راه برون رفت از مشکل مسکن ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی است