مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 00:072022-06-29پزشكي

توصیه وزیر بهداشت به افرادی که 6 ماه از آخرین دز واکسن شان گذشته است


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توصیه می شود که افرادی که بیش از شش ماه از دریافت دز قبلی واکسنشان گذشته است برای تزریق دز بعدی واکسن اقدام کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمیزان، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه ما جزء چند کشور موفق در کنترل بیماری کرونا بوده ایم گفت: در کل خردادماه رقم فوتی های کرونا تک رقمی بود و حتی در بعضی روزها هم به صفر رسید.

وزیر بهداشت ادامه داد: بر اساس آنچه در ستاد کرونا مطرح شد این نتیجه به دست آمد که در فضاهای باز استفاده از ماسک الزامی نیست اما در فضاهای بسته و مکان هایی که فاقد تهویه مناسب هستند و به ویژه در وسایل نقلیه عمومی نظیر هواپیما، قطار و اتوبوس حتما باید از ماسک استفاده شود.

وی ضمن اشاره به اینکه نکته مهم این است که بیماری کرونا به طور کامل از بین نمی روند و سرنوشتی مشابه بیماری آنفلوانزا دارد، توصیه کرد : در مواجهه با بیماری های که یک مرحله همه گیری دارند و سپس به مرحله تک گیری یا اندمی وارد می شوند سالی یک بار واکسن بیماری تزریق شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: توصیه می شود که افرادی که بیش از شش ماه از دریافت دز قبلی واکسنشان گذشته است برای تزریق دز بعدی واکسن اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه وزیر بهداشت به افرادی که 6 ماه از آخرین دز واکسن شان گذشته است

توصیه وزیر بهداشت به افرادی که 6 ماه از آخرین دز واکسن شان گذشته است