مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 23:072022-06-29اقتصادي

شگردهای نخستین کلاهبردار بانکی ایران


«سلطان کلاهبرداری بانکی» در ایران چه کسی است؟ وی نخستین کسی است که در نظام بانکی ایران کلاهبرداری کرد و به همین دلیل «پدر کلاهبرداری بانکی» لقب گرفت و شیوه شگفت انگیزی هم برای کلاهبرداری داشت و نامش «هژبر یزدانی» بود.

- گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی:  هژبر یزدانی گلّه دار بود و اجدادش هم گله دار بودند، ولی از یک جایی به بعد، دید با چند تا گوسفند کارش راه نمی افتد و زندگی این طوری حال نمی دهد و اواخر دهه 40 شمسی افتاد دنبال کارهای بانکی و وام و این حرف ها.

وام هم گرفت و خوبش را هم گرفت و زد در کار گوشت و روزگاری بود که گوشت تهران را تأمین می کرد و هزاران رأس گوسفند داشت که کسی نمی داند واقعا چه تعداد بودند، اما مشهور است که یک بار 400 سگ گله از خارج وارد کرد برای چرای گوسفندانش.

هژبر علاوه بر گوشت در کار قند و آرد و لبنیات و محصولات باغی و زراعی و چرم و صنعت و تجارت هم بود و این طوری شده بود: فعالیت های اقتصادی او علاوه بر شهر محل تولدش سنگسر و مناطق اطراف، به سراسر کشور توسعه پیدا کرده و او مجتمع های کشاورزی در مناطقی در گرگان و گنبد، اصفهان، سیستان و بلوچستان، شیروان و قوچان داشت و در کار تولید قند، پنبه و کفش نیز فعال بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شگردهای نخستین کلاهبردار بانکی ایران

شگردهای نخستین کلاهبردار بانکی ایران