مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 22:422022-06-29اقتصادي

سخنگوی دولت: ادعای سیاست دولت برای گرانی در سال آینده تحریف است


افزایش نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی گمرک از 4200 تومان به ETS که در قانون بودجه امسال آمده از احکامی است که آثار تورمی دارد.

- سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی روز چهارشنبه در حیاط دولت و در واکنش به تحریف سخنان رییس جمهور گفت: به عنوان سخنگوی اقتصادی دولت عرض می کنم که در روزهای اخیر برخی رسانه ها به شکل شیطنت آمیزی در تحریف سخنان رییس جمهور در گفت وگوی تلویزیونی با مردم این گونه القا کردند که گویا یک تورم بالاتری در سال آینده وجود خواهد داشت.

وی افزود: این یک تحلیل شیطنت آمیز و غیرمنصفانه است و نکته مدنظر رییس جمهور این بود که دولت در نظر دارد برخی احکام قانونی مثل افزایش نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق قانونی گمرکی از 4200 تومان به نیمایی را با توجه به این که اجرای سیاست عادلانه کردن توزیع یارانه ها موجب افزایش موقت قیمت در کالاهای اساسی شده، با اجازه قانونگذار در سال 1401 اجرایی نکند.

خاندوزی ادامه داد: دولت در این خصوص لایحه دو فوریتی تنظیم و به مجلس ارسال کرده است ک امیدواریم نمایندگان مجلس با دو فوریت و اصل لایحه موافقت کنند تا اجرای احکام مورد نظر به سال 1402 موکول شود.

سخنگوی اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: توصیه ام به رسانه ها این است که الآن اساساً کار اخلاقی نیست که با اهداف خاص سیاسی برای مردمی که این همه در اجرای ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنگوی دولت: ادعای سیاست دولت برای گرانی در سال آینده تحریف است

سخنگوی دولت: ادعای سیاست دولت برای گرانی در سال آینده تحریف است