مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 22:372022-06-29اقتصادي

تأکید معاون اول رییس جمهور بر شتاب بخشی به توسعه میادین مشترک نفت و گاز


جلسه شورای اقتصاد عصر چهارشنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

دکتر محمد مخبر در این جلسه با اشاره به یکی از موضوعات مطرح شده مبنی بر توسعه میادین مشترک نفتی، بر ضرورت شتاب بخشی به توسعه میادین مشترک نفت و گاز تاکید کرد و افزود: باید میادین مشترک هر چه سریعتر تعین تکلیف شوند چرا که توجه به این میادین امروز به یک مطالبه عمومی در کشور تبدیل شده است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به درخواست وزارت نیرو در خصوص احداث بخش بخار نیروگاه های گازی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با ایجاد انگیزه در بخش خصوصی ، راندمان و بازدهی نیروگاه های برق کشور افزایش پیدا کند تا ضمن تأمین نیازهای مصارف خانگی، شاهد تأمین نیازهای بخش صنعت و سایر مصارف باشیم.

دکتر مخبر با تاکید بر ممنوعیت خرید و واردات کالاهای خارجی مشابه تولید داخل از دستگاه های اجرایی خواست در توسعه و تولیدات در دست اقدام، حتی المقدور از ظرفیت ها و تولیدات داخلی استفاده کنند و صرفا نیازهای مازاد از طریق واردات تأمین شود.

در این جلسه که وزرای نیرو، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان برنامه و بودجه، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند درخواست برخی دستگاه های اجرایی مورد بحث و تباد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید معاون اول رییس جمهور بر شتاب بخشی به توسعه میادین مشترک نفت و گاز

تأکید معاون اول رییس جمهور بر شتاب بخشی به توسعه میادین مشترک نفت و گاز