مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 19:372022-06-29بين الملل

آمریکا تامین داروی موردنیاز جانبازان شیمیایی را دشوار کرده


وزیر امورخارجه کشورمان به مناسبت گرامیداشت سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت پیامی منتشر و تاکید کرد: تحریم های قهری یکجانبه آمریکا، تهیه و تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز جانبازان شیمیایی را به شدت دشوار نموده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از کانال تلگرامی سخنگو، حسین امیرعبداللیهان وزیر امورخارجه کشورمان به مناسبت گرامیداشت سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت پیامی منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است: سی و پنج سال از بمباران شیمیایی دهشتناک شهر سردشت بدست رژیم سفاک بعثی، سپری شد.

اگرچه در طول هشت سال جنگ تحمیلی بیش از سیصد بار از سلاح و بمب های شیمیایی علیه نظامیان و غیرنظامیان ایرانی در کلیه استان های نوار مرزی غرب ایران استفاده شد، اما حمله شیمیایی تیرماه 1366 به چهار نقطه شهر سردشت و برخی روستاهای اطراف آن شهر، غم انگیز ترین وجه از جنایات رژیم صدام و شرکای غربی اش را به تصویر کشید.

بدین مناسبت و نامگذاری آن به عنوان روز ملی مبارزه با سلاح های شیمیایی و بیولوژیک ، یاد و خاطره شهدای والا مقام و جانبازان معزز شیمیایی را گرامی می دارم و برای بازماندگان و خانواده آن عزیزان از خداوند متعال صبر و شکیبایی مسالت می نمایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا تامین داروی موردنیاز جانبازان شیمیایی را دشوار کرده

آمریکا تامین داروی موردنیاز جانبازان شیمیایی را دشوار کرده