مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 16:122022-06-29اقتصادي

17 مزرعه پرورش ماهی در نهاوند به چرخه تولید بازگشت


کارشناس شیلات جهاد کشاورزی نهاوند گفت: طی 6 ماه گذشته 17 مزرعه از مزارع غیرفعال پرورش ماهی در نهاوند احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

- مصطفی کزازی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: از سال 92 بر اثر بیماری vhs و دیگر مشکلات، اغلب مزارع پرورش ماهی نهاوند تعطیل و غیر فعال شدند که با توجه به جایگاه شهرستان در تولید بیش از 75 درصد شیلات استان پیگیری لازم از سوی مسئولان برای حل مشکل در دست اقدام قرار گرفت.

وی گفت: یکی از مهمترین مزارع پرورش ماهی شهرستان که در اثر سیل و آلودگی ویروسی تعطیل شده بود سایت قزل دانش به عنوان مرکز استراتژیک اصلاح نژاد در غرب کشور و بزرگترین مزرعه استان همدان با مجوز 280 میلیون تکثیر و تفریخ و 1000 تن پرورش ماهی در سال است که برای بازگرداندن آن به چرخه تولید اقدامات خوبی صورت گرفت.

کارشناس شیلات جهاد کشاورزی نهاوند افزود: در حال حاضر 4/2 میلیون تخم چشم زده در این سایت رهاسازی شده که با به پیک تولید در این مزرعه در آینده نزدیک می توان از ورود 40 درصد تخم چشم زده خارجی به کشور و خروج ارز جلوگیری کرد ضمن اینکه ظرفیت تولید 25 درصد بچه ماهی کشور در این سایت وجود دارد.

وی به اقدامات صورت گرفته برای بازگرداندن این واحد بزرگ تولیدی اشاره کرد و افزود: سال گذشته جلساتی در شورای تامین برای رفع مشکل پرداخت تسه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

17 مزرعه پرورش ماهی در نهاوند به چرخه تولید بازگشت

17 مزرعه پرورش ماهی در نهاوند به چرخه تولید بازگشت