مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 14:572022-06-29بين الملل

مسکو: توسعه ناتو به کشورهای عضو امنیت بیشتری نمی دهد


معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت کشورش درباره قصد فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو دیدگاهی منفی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرگیی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه به تلاش ناتو برای عضویت سوئد و فنلاند واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه یاهو نیوز ، خبرگزاری ریا نووستی به نقل از ریابکوف نوشته است، روسیه دیدگاهی منفی در قبال قصد این دو کشور برای عضویت در ناتو دارد.

این مقام روس خاطرنشان کرد، توسعه ناتو اقدامی ثبات زدا بوده و برای کشورهای عضو این اتحاد نظامی امنیت افزوده ای به همراه نخواهد داشت.

ریا نووستی همچنین نوشته است، ریابکوف درباره توسعه گروه بریکس شامل (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) گفت، مسکو از این امر استقبال می کند.

وی با اشاره به درخواست جمهوری اسلامی ایران و آرژانتین برای عضویت در این گروه اقتصادهای نوظهور متذکر شد: در مورد هر درخواست، نباید انتظار تصمیم گیری فوری را داشت .

ریابکوف افزود، روند انتخاب نامزدهای عضویت در این گروه دشوار و پیچیده است و برای ارائه جزییات و اظهار نظر درباره نامزدهای احتمالی، زود است.

روز گذشته (سه شنبه) نیز سرگیی لاوروف  وزیر امور خارجه روسیه از پیشنهاد ایران و آرژانتین در پیوستن به  گروه بریکس استقبال کرد و گفت که این دو کشور این شایستگی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: توسعه ناتو به کشورهای عضو امنیت بیشتری نمی دهد

مسکو: توسعه ناتو به کشورهای عضو امنیت بیشتری نمی دهد