مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 11:122022-06-29اقتصادي

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای: رصدخانه آموزش مهارتی کشور راه اندازی می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، عرفان خسرویان صبح امروز در جریان سفر خود به این استان در جمع خبرنگاران یزدی حاضر شد و با بیان این که  آموزش های فنی و حرفه ای گران قیمت هستند، اظهار کرد: سرانه بودجه آموزشی دانشجویان مهارتی یک سوم دانشجویان نظری است و ما قصد داریم این مهم را تغییر و اصلاح کنیم.

وی با اشاره به این که سرانه بودجه آموزش مهارتی باید دو برابر دانشجویان نظری باشد، افزود: طبق برنامه توسعه آموزشی کشور 30 درصد آموزش دانشجویان کشور باید مهارتی باشد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بروزرسانی تجهیزات و کارگاه های آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای را از جمله اقدامات در دستور کار دانست و گفت: طبق بررسی های انجام شده بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای بروزرسانی تجهیزات کارگاهی دانشگاه فرهنگیان نیاز است.

خسرویان تدوین اطلس نظام شغلی و مهارتی کشور را از دیگر الزامات اجرایی برای توسعه آینده شغلی در ایران عنوان و تصریح کرد: برای رسیدن به مهم سه اصل نظام صلاحیت حرفه ای، طبقه بندی مشاغل و رصدخانه مهارت مد نظر قرار گرفته است.

وی بروز رسانی آموزش های مهارتی متناسب با نیازهای فضای نوین کسب و کار را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: رصدخانه مهارت و نظام صلاحیت حرفه ای عامل پیشبرنده آموزش مهارتی کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای: رصدخانه آموزش مهارتی کشور راه اندازی می شود

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای: رصدخانه آموزش مهارتی کشور راه اندازی می شود