مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 10:572022-06-29سياسي

عقیده به ظهور امام زمان (عج) در خطبه غدیر هم نمایانگر است


شاید بتوان عقیده به ظهور امام زمان ارواحنا فدا و اندیشه مهدویت را بصورت صریح و دقیق اولین بار در خطبه غدیر مشاهده کرد خطبه ای که با آغاز امامت حضرت علی علیه السلام به اوج خود می رسد و با رسیدن حکومت زمین به صالحان ک ظهور و حکومت امام .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، امیر محمد رضایی زارعی پژوهشگر حوزه مهدویت در گفتگوی با نزدیک شدن به سالروز عید غدیر خم گفت: شاید بارها بیانات پیامبر اکرم (ص) را در خصوص واقعه غدیر شنیده باشید ولی بی شک مهمترین بخش سخنان ایشان بعد از امامت حضرت علی علیه السلام به خلاقت رسیدن صالحان و مستضعفان جهان در آخر الزمان و حکومت نهایی امام زمان ارواحنا فدا و پیروزی دائمی حق بر باطل است.

رضایی زارعی در ادامه اظهار کرد: ما شعیان حادثه غدیر را آغاز نهاد امامت و پایان مقام نبوت و کامل شدن دین می دانیم اما نکته ای که بی شک نسبت به تمام مطالب مغفول مانده است،  اشاره به ظهور امام زمان ارواحنا فدا در این خطبه و ایجاد حکومت عدل گستر در تمام جهان است.

پیامبر اکرم در ابتدا اشاره به این مهم در خصوص امام زمان می فرمایند: ((أَلا إِنَّ خاتَمَ الْأَئِمَهِ مِنَّا الْقائِمَ الْمَهْدِی أَلا إِنَّهُ الظّاهِرُ عَلَی الدِّینِ آگاه باشید  همانا آخرین امام ، قائم مهدی از ماس او بر تمامی ادیان چیره خواهد بود)).


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقیده به ظهور امام زمان (عج) در خطبه غدیر هم نمایانگر است

عقیده به ظهور امام زمان (عج) در خطبه غدیر هم نمایانگر است