مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 10:022022-06-29اقتصادي

منابع آبی زیرزمینی «زیرکوه» سالانه 16 سانتی متر افت می کند


در بخش زراعی و باغی برداشت از آب های زیرزمینی سبب افت زیادی شده به طوری که سالانه 16 سانتی متر افت آب های زیرزمینی در بخش کشاورزی داریم.

- محمدرضا غیرتی، فرماندار شهرستان زیرکوه امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در حوزه کشاورزی همه سفره های آب زیرزمینی به طبع خشکسالی با مشکل آب مواجه شدند.

وی با بیان اینکه شهرستان زیرکوه دارای آب زیرزمینی سرشاری است، یادآور شد: چاه های متعددی حفر شده و کشاورزی بسیار پررونقی دارد.

فرماندار شهرستان زیرکوه با بیان اینکه کشاورزان ما امسال یک هزار و 500 تن گندم تحویل مراکز خرید داده اند، ادامه داد: در این زمینه در رده های اول و دوم در سطح استان هستیم.

غیرتی با بیان اینکه کشاورزی ما پررونق است، افزود: در بخش زراعی و باغی برداشت از آب های زیرزمینی سبب افت زیادی شده به طوری که سالانه 16 سانتی متر افت آب های زیرزمینی در بخش کشاورزی داریم.

وی با بیان اینکه افت آب های زیرزمینی سبب فرونشست زمین در برخی از مناطق شده است، افزود: این امر مسئولان آب و فاضلاب را بر آن داشت تا برداشت را محدود کنند و این گلایه کشاورزان را سبب شده است.

فرماندار شهرستان زیرکوه اضافه کرد: اگر برداشت بی رویه انجام شود، سفره های آب زیرزمینی افت شدیدی می کند و مشکل برای آینده ایجاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع آبی زیرزمینی «زیرکوه» سالانه 16 سانتی متر افت می کند

منابع آبی زیرزمینی «زیرکوه» سالانه 16 سانتی متر افت می کند