مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 09:172022-06-29سياسي

مشخص شدن فرآیند عضویت نمایندگان مجلس در کمیسیون های تخصصی


فرآیند عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون های تخصصی به تصویب نمایندگان رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، نمایندگان در نشست علنی امروز چهارشنبه (8 تیر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به عنوان تبصره 5 به ماده 37 قانون آیین نامه داخلی مجلس با کلیات آن موافقت کردند.

در ادامه نمایندگان پس از بحث و بررسی درخصوص جزییات این طرح، با پیشنهاد اصلاحی که در مورد این طرح عنوان شده بود موافقت کردند.

همچنین در ادامه بررسی این طرح نمایندگان با پیشنهاد الحاق یک بند به تبصره 5 به ماده 37 قانون آیین نامه داخلی مجلس موافقت کردند.

در متن ماده واحده اصلاحی آمده است؛ تبصره 5ـ پس از تعیین کمیسیون های تخصصی، چنانچه به هر دلیل در حین دوره نماینده جدیدی به مجلس راه یابد، برای تعیین کمیسیون تخصصی وی مطابق فرایند مذکور اقدام می شود، در صورتی که امتیاز نماینده جدید برای کمیسیون مورد درخواست، از امتیاز آخرین نماینده پذیرفته شده در همان کمیسیون بیشتر باشد، حداکثر دو نماینده می توانند به سقف اعضای کمیسیون اضافه گردد.

بند الحاقی ـ در صورت ایجاد ظرفیت جدید در کمیسیون ها به دلیل استعفا یا فوت یا امثال آن، تعیین عضویت فرد جدید در کمیسیون ها مطابق این ماده با کسب امتیازات لازمه صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشخص شدن فرآیند عضویت نمایندگان مجلس در کمیسیون های تخصصی

مشخص شدن فرآیند عضویت نمایندگان مجلس در کمیسیون های تخصصی