مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 23:022022-06-28دانش

مخترع یزدی مدال جهانی WIPO گرفت


طرح «دستگاه تمام اتوماتیک تست ته نشینی»مربوط به دانشگاه یزد موفق به کسب مدال و جایزه سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فاری در یزد، شهرام آقایی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه یزد و آرش طهری دانش آموخته دکترای مهندسی معدن این دانشگاه برای اولین بار در دنیا موفق به ساخت دستگاه تمام اتوماتیک تست ته نشینی شدند و تاکنون تعدادی از آن در مراکز معدنی و شرکت های ساخت فلوکولانت نصب و در حال بهره برداری است.

طهری مخترع جوان این طرح عنوان بهترین مخترع جوان کشور را کسب کرده و این طرح ضمن رضایت کامل بهره برداران صنعتی و اعطای تاییدیه عملکرد، در سال های قبل نیز موفق شده بود عناوین مختلفی از قبیل طرح برگزیده بخش نوآوری در بیست و دومین جشنواره جوان خوارزمی، طرح برتر استانی، طرح برتر کشور، طرح برتر دانشگاه های وزارت علوم را کسب و گواهی اختراع نوپدید بنیاد ملی نخبگان و حمایت این بنیاد را نیز دریافت کرده و افتخاراتی برای دانشگاه یزد به ارمغان آورده است.

 آقایی یکی دیگر از مخترعان این دستگاه با تشریح کاربردهای آن، گفت: این طرح در فرآیند بازیابی آب صنعتی در صنایعی از قبیل، صنایع کاغذسازی، سرامیک، صنایع فرآوری مواد معدنی، مراکز آزمایشگاهی صنعتی و همچنین آزمایشگاه های تحقیقاتی و دانشگاهی برای سنجش کیفیت عمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخترع یزدی مدال جهانی WIPO گرفت

مخترع یزدی مدال جهانی WIPO گرفت