مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 12:122022-06-28سياسي

مشکل ما تولید علم نیست، ترویج علم است


حمیدرضا آیت اللهی، استاد فلسفه ضمن تاکید بر اینکه مشکل ما در تولید علم نیست بلکه در ترویج علم است گفت: غربی ها به جای اینکه سیستم خودشان را بر تولید علم مبتنی کنند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایکنا، نقش اساسی علم و فناوری در پیشرفت و توسعه جوامع از موضوعاتی است که کسی در آن تردید ندارد و عناصری همچون قدرت ملی و رفاه اجتماعی یک کشور تابع این دو مولفه بنیادی است.

درخشان ترین فصل فرهنگ ایرانی اسلامی مقارن با دوران شکوفایی علم و دانش در جامعه و شکل گیری تمدن اسلامی بود؛ تمدنی که مسلمان ها قرن ها در حسرت احیای آن کوشیدند ولی راه به جایی نبردند.

در ادامه گفت وگو با حمیدرضا آیت اللهی را می خوانید؛ ـ شما سالیان متمادی در محیط دانشگاه چه داخل و چه خارج حضور داشتید و با وضعیت علمی کشور آشنایی دارید.

به عنوان سوال نخست می خواستم بپرسم تحلیل شما از اوضاع تولید فکر و نظریه و تولید علم در کشورمان چیست و وضعیت را چگونه می بینید؟ متاسفانه این پرسش یک اشکالی دارد و آن اینکه ما همیشه روی تولید علم تمرکز می کنیم و روی نشر علم تمرکز نداریم.

ما بر اساس تلاش دانشجویان دکتری و اساتید دانشگاه کارهای بسیار زیادی انجام دادیم که نتایج آن تحقیقات در قالب مقاله در مجلات منتشر می شود ولی مشکل اصلی این است که آیا اینها در تبادل و تداول قرار می گیرند یا خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل ما تولید علم نیست، ترویج علم است

مشکل ما تولید علم نیست، ترویج علم است