مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 09:172022-06-28پزشكي

نگران شیوع بیماری «تب کریمه کنگو» هستیم


مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: همچنان نگران شیوع بیماری «تب کریمه کنگو» هستیم چرا که فصل شیوع این بیماری فرا رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، جواد ابیشوند در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تاکنون هشت بیمار مشکوک تب کریمه کنگو در استان بستری شدند که نتیجه آزمایش سه نفر نشان می دهد که ابتلای قطعی به این بیماری داشته اند.

وی تصریح کرد: مراحل مداوای این بیماران در بیمارستان های استان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و ما منتظر جواب آزمایش پنج مورد مشکوک به ابتلای به تب کریمه کنگو هستیم.

مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حالی که در تابستان سال گذشته تنها پنج مورد ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو را شاهد بودیم اما در 24 ساعت گذشته تنها سه مورد احتمال ابتلاء در بیمارستان های استان گزارش شده که نشان از وضعیت خطرناک این بیماری در استان هستیم.

ابیشوند از هموطنان خواست تا از مصرف گوشت کشتار خارج از کشتارگاه جلوگیری کرده و از تماس با دام و محصولات دام و آلایش دامی خودداری کرده و مراقب انتشار این بیماری باشند.

وی علائم این بیماری را سر درد، تهوع، خونریزی و علائم شبیه به سرماخوردگی اعلام کرد و افزود: چنانچه شهروندان چنین علائمی را در خود مشاهده کنند، باید به سرعت به مراکز درمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگران شیوع بیماری «تب کریمه کنگو» هستیم

نگران شیوع بیماری «تب کریمه کنگو» هستیم