مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 15:322022-06-27اقتصادي

انتقال آب «گهره» به «باینوج» نیازمند بازنگری است


انتقال آب سازه آبخیزداری دهستان گهره بخش فین می تواند این منطقه را با خطر از بین رفتن اشتغال ساکنان، موج مهاجرت و خالی از سکنه شدن مواجه کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، دهستان گهره بخش فین در منطقه ای گرم و خشک قرار گرفته که به علت نداشتن آب کافی برای کشاورزی، در سال های گذشته جمعی از مردم این دهستان برای امرار معاش به حاشیه دیگر شهرها مهاجرت کردند.

 این وضعیت سبب شد برخی از روستاهای این دهستان خالی از سکنه شود تا اینکه جهاد کشاورزی با مشورت معتمدین محلی در دهه 80 بعد از انجام کار مطالعاتی اقدام به ایجاد سازه آبخیزداری بر روی رودخانه فصلی این دهستان  کرد.

این سازه با ظرفیت گنجایش 10 میلیون مترمکعب آب، بستر فعالیت های باغداری، زراعت و توسعه دامداری را نیز فراهم آورد و همچنین وجود زمین های مساعد در پایین دست سد امکان استفاده برای یک هزار هکتار از اراضی را فراهم آورد.

  این سازه با بدنه اصلی رسی و خاکی، سر ریز بتنی و ارتفاع 25 متر به طول تاج 490 متر و عرض هفت متر با اعتبار 70 میلیارد ریال از محل سفر رییس جمهور در اسفندماه 1386 با حضور وزیر جهاد کشاورزی وقت به بهره برداری رسید.

سازه در سال 1398 به شرکت آب منطقه ای هرمزگان واگذار شد و در تاریخ 27 فروردین 1399 استاندار وقت هرمزگان در بازدید از سازه دستور تشکیل کارگروه مطالعه طرح ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال آب «گهره» به «باینوج» نیازمند بازنگری است

انتقال آب «گهره» به «باینوج» نیازمند بازنگری است