مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 09:272022-06-27سياسي

نقش ماندگار شهید بهشتی در اقتدار دستگاه قضایی


نقش اساسی در اقتدار ساختار دستگاه قضایی و اعتقاد وی به تربیت نیروی انسانی تشکیلاتی و تجمیع نیروهای وفادار در تراز انقلاب اسلامی جزء سیره عملی شهید بهشتی است که به یادگار برای وفاداران وی باقی است.

- قوه قضاییه بازوی توانمند نظام اسلامی است که موظف است عدل و انصاف را گسترش دهد، از حقوق آحاد ملت بدون هیچ تمایزی دفاع کند، متجاوزان به حقوق مردم را بی هیچ تفاوت و بدون اغماض و مسامحه به مجازات برساند و دعاوی و اختلافات را حل و فصل کند.

تحقق این مأموریت بزرگ مایه استقرار امنیت و طمأنینه و آرامش واقعی و پایدار برای مردم است.

مقام معظم رهبری)) 23/05/1378 ضمن گرامی داشت هفته قو قضاییه، با عنایت به فرموده امام خامنه ای در واقع ضمانت مبقیه نظام جمهوری اسلامی در رهن عملکرد قوه قضاییه هست.

اهمیت عاملیت  دستگاه  قضاء بر بقاء نظام را می توان در متن احکام امامین انقلاب در انتصاب روسای دستگاه قضایی نیز استنباط کرد.

در حکم حضرت امام خمینی (ره) برای شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی به سمت رییس دیوان عالی قضایی، به سه مؤلفه اساسی از میان مجموعه عوامل دخیل در استمرار اثربخشی دستگاه قضایی در مورد استمرار نظام، تاکید قرار گرفته است: 1- تأمین سعادت 2- سلامت جامعه 3- تمامیت نظام‏‎ ‎‏جمهوری اسلامی در حقیقت این سه مورد فوق الذکر تضمین کننده و عامل بقاء و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش ماندگار شهید بهشتی در اقتدار دستگاه قضایی

نقش ماندگار شهید بهشتی در اقتدار دستگاه قضایی