مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 07:322022-06-27دانش

مهاجرت اساتید و دغدغه های مسوولان؛ پتک اقتصاد بر مغز کشور


مهاجرت اساتید دانشگاه به کشورهای دیگر به دغدغه مسوولان تبدیل شده است، علت و راهکارهای کاهش این آمار را بررسی کرده ایم.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ اگر واژه مهاجرت را در فرهنگ لغت جستجو کنیم، معنای کوچ یا انتقال و جا به جایی افراد از مکانی به مکان دیگر را برای این کلمه نوشته اند و در توضیح آن نیز آورده اند که افراد برای بهبود شرایط زندگی شان به آن روی می آورند و برای زندگی از کشوری به کشور دیگر می روند.

البته مهاجرت در قشرهای مختلف و به دلایل متفاوتی صورت می گیرد که در زمینه افراد دانشگاهی و مهاجرت های علمی می توان ادامه تحصیل و شرایط درسی بهتر را به عنوان دلایل مهاجرت افراد عنوان کرد.

به طور معمول نخبگان و استعدادهای برتر در کشورهای جهان سوم برای ادامه تحصیل به کشورهای پیشرفته تر می روند، گاه به کشورشان بازمی گردند و گاه در غربت ماندگار می شوند.

از این نوع مهاجرت به عنوان فرار مغزها هم نام برده می شود چرا که مغزهای نخبه از کشور خارج می شوند، در سال های گذشته آماری از خروج نخبگان را اعلام می کردند که براساس یکی از آمارها ایران در مقام دوم خروج نخبگان در جهان قرار داشت، البته در ارائه آمارها سیاه نمایی بسیاری نیز علیه ایران صورت می گرفت اما آنچه مسلم است اینکه ما باید آمار دقیقی از مهاجرت نخبگان کشورمان به کشورهای دیگر د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرت اساتید و دغدغه های مسوولان؛ پتک اقتصاد بر مغز کشور

مهاجرت اساتید و دغدغه های مسوولان؛ پتک اقتصاد بر مغز کشور