مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 16:322022-06-26پزشكي

اقدامات اورژانسی هنگام سکته مغزی


متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه هنگام سکته مغزی بسیاری از سلول های مغز بدون داشتن شانس بازسازی، می میرند، گفت: بعد از دیدن علائم سکته مغزی، فرد را باید هر چه سریعتر به مراکز درمانی برسانید تا آسیب های مغزی به حداقل برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر آناهیتا ذوقی با اشاره به این که سکته های مغزی سومین علت شایع مرگ و میر در جهان هستند، اظهار کرد: با پیشرفت تکنولوژی، دانش بشر، بهداشت و دسترسی آسان تر به امکانات طول عمر بشر افزایش یافته و شیوع سکته های مغزی در دنیا بیشتر گزارش شده است.

وی افزود: اولین و مهمترین عامل بروز سکته های مغزی سن است؛ یعنی هر چه سن بالاتر رود، شانس بروز سکته های مغزی هم به مراتب بیشتر می شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه، با اشاره به نقش جنسیت در بروز سکته های مغزی گفت: در مردان سکته مغزی بیش از زنان است و این در حالی است که نژاد نیز بر بروز انواع سکته ها بی تاثیر نیست.

وی با اشاره به این که سیاه پوستان بیشتر از سفید پوستان در معرض حمله سکته مغزی قرار دارند، ادامه داد: سبک زندگی اشتباه هم می تواند عامل خطر سکته مغزی باشد.

به گفته دکتر ذوقی، چنانچه در خانواده یا بستگان نزدیک سابقه سکته مغزی وجود داشته باشد، این افراد نیز در دسته گروه های پرریسک ابتلا به سکته هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات اورژانسی هنگام سکته مغزی

اقدامات اورژانسی هنگام سکته مغزی