مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 08:522022-06-26اقتصادي

پروژه تولید اکسیژن در کره ماه به چه شکلی خواهد بود؟


نکته ویژه آن این است که این طرح باید بتواند در از یک سفر جاذبه گریز به خارج از اتمسفر زمین جان سالم به در ببرد، و فرایندهای متعدد و فوق العاده دقیقی را در یک بازه زمانی محدود به اجرا در آورد.

- اولین لازمه چنان سیستمی این است که بتواند از توان خورشیدی استفاده کند، بتواند به گردآوری نمونه ها بپردازد، به دقت غلظت گاز را در این نمونه ها اندازه گیری کند، 70 درصد از اکسیژن را از نمونه ها استخراج کند، و همه این کارها را در طی یک روز ماه (که حدود 10 روز زمین می شود) پیش از غروب آفتاب و از دست رفتن منبع توانش انجام دهد.

انسان از دیرباز رویای زندگی در ماه را در سر داشته است، اما یکی از بزرگترین مسائلی که با هرگونه اسکان بر روی این کره با آن مواجه بوده اکسیژن بوده است.

به ویژه یک منبع تامین پایدار و قابل اتکای هوا برای زندگی که بر ماموریت های تحویل راکتی پیچیده (و بسیار پرهزینه) متکی نباشد.

با این حال هنوز امیدهایی به تحقق این هدف وجود دارد.

آژانس فضایی اروپا (ESA) قبلاً مسابقه ای را برگزار کرده بود که در آن شرکت کنندگان باید دستگاهی را طراحی می کردند که بتواند اکسیژن را از سنگ پوشه یا رِگولیت ماه (که عمدتا از گرد و غبار ماه تشکیل یافته است) آنالیز و استخراج کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه تولید اکسیژن در کره ماه به چه شکلی خواهد بود؟

پروژه تولید اکسیژن در کره ماه به چه شکلی خواهد بود؟