مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 07:522022-06-26اقتصادي

رای دیوان عدالت به تخلفات انضباطی سهامداران


حکم رسیدگی هیات مدیره بورس ها به تخلفات انضباطی سهامداران از سوی دیوان عدالت اداری، خارج از حدود اختیار و مغایر با ماده 35 قانون بازار اعلام و ابطال شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، معاونت قضایی دیوان عدالت اداری اعلام کرد: بر اساس ماده 35 قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال 84، هیات مدیره بورس به تخلفات انضباطی کارگزاران، کارگزار/ معامله گران، بازارگردان، ناشران و سایر اعضا از هر یک از مقررات این قانون و آیین نامه های ذیربط طبق آیین نامه انضباطی رسیدگی می کند.

با وجود حکم مقرر در این ماده بر مبنای شق چ بند 6 ماده یک دستورالعمل رسیدگی به تخلفات در بازار سرمایه مصوب مهر سال 98 هیات مدیره سازمان بورس با اصلاحات بعدی در مرداد و مهر سال 99، مقرر شده سهامداران نیز یکی از مصادیق ماده 35 قانون بازار اوراق بهادار هستند و توسط هیات مدیره بورس به تخلفات انضباطی آن ها رسیدگی می شود.

اطلاق حکم فوق در غیر مواردی که کارگزار/ معامله گر بر اساس بند 14 ماده یک قانون بازار، اوراق بهادار را به نام و حساب خود معامله می کند، خارج از حدود اختیار و مغایر با ماده 35 قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال 84 است و مستند به بند یک ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 92 ابطال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رای دیوان عدالت به تخلفات انضباطی سهامداران

رای دیوان عدالت به تخلفات انضباطی سهامداران