مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 07:222022-06-26حوادث

عامل زلزله های فوج گون هرمزگان


معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، زمین لرزه های اخیر در استان هرمزگان را از نوع زلزله های «فوج گونه» دانست و با رد احتمال وقوع سونامی در این منطقه گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، استان هرمزگان دهه سوم خرداد 1401 را با دوره ای جدید از لرزه خیزی و متفاوت با زلزله آبان 1400 این منطقه آغاز کرد.

وقوع زلزله هایی که معمولا با بزرگای 4 تا 5 ریشتر در نواحی مختلف این استان از بندر چارک تا جزیره کیش رخ می دهند.

اگر چه پدیده لرزش دائم زمین در این منطقه موجب تلفات جانی نشد اما طبیعی است که زندگی مردم را مختل کرده است، ضمن اینکه احتمال وقوع سونامی شنیده می شود.

دلیل این پدیده یعنی وقوع زلزله های مکرر با بزرگای متوسط یا ضعیف که شاید پدیده ای تازه باشد، همچنین راهکار مناسب برای پی بردن به دلایل آن هنوز و همچنان معلوم نیست.

دکتر محمد تاتار معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در مورد رخداد زلزله های متعدد در استان هرمزگان طی 10 روز اخیر (از 24 خرداد تا امروز) اظهار داشت: زمین لرزه های اخیر در منطقه بندر چارک-جزیره کیش با زلزله ای در بعدازظهر سه شنبه 24 خرداد با بزرگای 4.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عامل زلزله های فوج گون هرمزگان

عامل زلزله های فوج گون هرمزگان