مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 19:572022-06-25سياسي

قاضی به جای حکم زندان، از مجازات های جایگزین استفاده کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش، وحدت و انسجام دستگاه قضایی با سایر دستگاه ها را مثال زدنی دانست و اظهار داشت: هنگامی که خلوص در کار باشد، کارها نتیجه بخش خواهد بود؛ بنابراین قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان در خدمت رسانی به مردم، کارها را با نیت الهی انجام دهند.

  وی با بیان اینکه در قضاوت کردن، انسان در مرز بهشت و جهنم حرکت می کند، افزود: کار قضاوت بسیار حساس است؛ بنابراین لازم است قاضی تمام تلاش خود را انجام دهد تا احقاق حق صورت گیرد؛ به عنوان مثال قاضی به این فکر نباشد که اگر حکم اشتباه شد، دادگاه تجدید نظر حکم را تغییر می دهد، بلکه تمام تلاش خود را برای کشف حقیقت انجام دهد.

طباطبایی نژاد گفت: امام صادق(علیه السلام) می فرمایند بهترین آدم ها، قضاتی هستند که به حق قضاوت می کنند؛ همچنین در روایات آمده است که خداوند از قاضی حمایت می کند تا زمانی که به صورت عمدی حق کشی نکند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: رییس دستگاه قضا گفته است که تا قاضی مجبور نیست نباید کسی را زندان کند، اما باز هم شاهد هستیم کسانی که مالیات زیادی بدهکار هستند، زندانی می شوند و از مجازات جایگزین استفاده نمی شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاضی به جای حکم زندان، از مجازات های جایگزین استفاده کند

قاضی به جای حکم زندان، از مجازات های جایگزین استفاده کند