مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 13:022022-06-25اجتماعي

روستایی تشنه در کنار چشمه/ ناخوش مثل «تنگ خوش»+عکس


خبرگزاری فارس- شهرستان دیر، فاطمه مظفری پور: از بزرگراه خورموج -کنگان که عبور می کنی، در نزدیکی جاده، درست در میان دو کوه، روستایی سراسر پوشیده از نخل را مشاهده می کنی که در لابه لای آن خانه هایی، گاه با طرح های قدیمی هم دیده می شود.

  این روستای تاریخی و باستانی در زمان های بسیار دور دارای دو آسیاب آبی بوده که مردم روستا در دل یک کوه در کنار چشمه ای پر آب زندگی خود را از طریق کشاورزی و دامداری آغاز نمودند و حدود 200 سال قبل از میانه کوه کوچ می کنند و محل سکونت خود را به دامنه کوه می آورند.

  چشمه معدنی روستای تنگ خوش بدون امکانات، میزبان گردشگران وجود چشمه پر آب در این روستا موجب خرمی وصف ناپذیر این روستا شده است و به علت سرسبزی قابل توجه این روستا نسبت به سایر روستاهای اطراف، آن را تنگ خوش نامیده اند.

  چشمه ای که در میان کوه نزدیک به این روستا وجود دارد علیرغم نداشتن هیچگونه امکانات تفریحی و ناهمواری مسیر، آخر هر هفته مملو از حضور گردشگران جوان می شود.

  چشمه تنگ خوش علاوه بر ایجاد محیط گردشگری مناسب، موجب حضور انواع پرندگان و آبزیان نیز شده است و از سوی دیگر تا پنج سال پیش حتی آب مورد نیاز مردم روستا نیز از طریق این چشمه تامین می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستایی تشنه در کنار چشمه/ ناخوش مثل «تنگ خوش»+عکس

روستایی تشنه در کنار چشمه/ ناخوش مثل «تنگ خوش»+عکس