مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 09:572022-06-25بين الملل

ایندیپندنت: سعودی ها زندانیان سیاسی را مورد شکنجه و آزار جنسی قرار می دهند


یک روزنامه انگلیسی گزارش داد که عده ای از زندانیان عقیدتی-سیاسی در عربستان سعودی مورد تجاوز جنسی و شکنجه قرار گرفته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه ایندیپندینت ، شامگاه جمعه، گزارش داد که گروهی از زندانیان سیاسی بازداشت شده به علت مخالفت با دولت در عربستان سعودی، مورد تجاوز جنسی و وحشیگری محض در این کشور قرار گرفته اند.

این روزنامه با استناد به تحقیقات مؤسسه حقوق بشری گرانت لیبرتی فاش کرد که 311 نفر در عربستان سعودی در دوره محمد بن سلمان ولی عهد سعودی زندانی عقیدتی-سیاسی هستند.

پژوهشگران این مؤسسه تأکید کردند که 53 زندانی مورد شکنجه و شش نفر دیگر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند و 14 نفر دیگر مجبور به اعتصاب غذا شده اند.

در این گزارش با اشار به اینکه 11 فعال حوزه حقوق زنان و 54 روزنامه نگار در عربستان سعودی تحت بازداشت هستند، آمده است یکی از زندانیان عایده الغامدی نام دارد که به علت درخواست پناهندگی پسرش زندانی شده و مورد شکنجه قرار گرفته است.

این مؤسسه حقوق بشری ضمن درخواست از عربستان سعودی برای آزادی افراد بی گناهی که در این کشور ناپدید شده اند و مورد محاکمه صوری قرار گرفته اند، اعلام کرد: بدرفتاری با مادر مسنی مانند عاید الغامدی به دلیل درخواست پناهندگی فرزندش قطعا در هر ملتی نفرت انگیز و اشتباه اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایندیپندنت: سعودی ها زندانیان سیاسی را مورد شکنجه و آزار جنسی قرار می دهند

ایندیپندنت: سعودی ها زندانیان سیاسی را مورد شکنجه و آزار جنسی قرار می دهند