مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 08:022022-06-25پزشكي

وضعیت «وبا» در ایران / افزایش بیماری در برخی کشورهای همجوار


برخی افراد مانند خانم های باردار، افراد دچار سوء تغذیه و بیماران زمینه ای بیشتر در معرض خطر نشان دادن تابلوی علائم بیماری هستند که باید به سرعت مایع درمانی خوراکی را با محلول ORS آغاز کند.

- وضعیت وبا در ایران / افزایش بیماری در برخی کشورهای همجوار برخی افراد مانند خانم های باردار، افراد دچار سوء تغذیه و بیماران زمینه ای بیشتر در معرض خطر نشان دادن تابلوی علائم بیماری هستند که باید به سرعت مایع درمانی خوراکی را با محلول ORS آغاز کند.

رییس اداره بیماری های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کاهش دسترسی به آب آشامیدنی سالم تهدیدی برای گسترش شیوع بیماری وبا در منطقه است، گفت: دسترسی مناسب به آب بهداشتی سالم، جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، رعایت بهداشت فردی و.

همگی از عوامل موثر جلوگیری از گسترش شیوع وبا است که اگر هرکدام از عوامل به درستی رعایت نشود ممکن است شاهد گسترش بیماری باشیم.

دکتر مریم مسعودی فر در گفت وگو با ایسنا، درباره شیوع بیماری وبا، گفت: بر اساس برآورد سازمان جهانی بهداشت بیماری وبا هنوز در تعدادی از کشورهای دنیا تهدید محسوب می شود و در منطقه ما اندمیک است.

سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که 47 کشور در دنیا هستند که این بیماری را بومی دارند؛ به همین دلیل هدف گذاری کرده است که تا سال 2030 بتواند ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت «وبا» در ایران / افزایش بیماری در برخی کشورهای همجوار

وضعیت «وبا» در ایران / افزایش بیماری در برخی کشورهای همجوار