مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 تیر 1401 ساعت 08:522022-06-24بين الملل

بررسی مکانیسم های تسهیل تجارت انگلیس با ایران


سخنگوی نخست وزیر انگلیس با اشاره به حمایت این کشور از توسعه روابط تجاری با ایران تصریح کرد که این کشور سرگرم بررسی مکانیسم هایی است که تجارت بین دو کشور را تسهیل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرا، این سخنگو که طبق رویه های دفتر نخست وزیری خواست نامش فاش نشود، این مطلب را در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه های خارجی و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مطرح کرد که پرسید آیا دولت انگلیس به عنوان کشوری که خود را عضو توافق هسته ای می داند تمایل دارد تا موانعی که سد راه توسعه روابط تجاری با ایران شده را بر طرف کند؟ شرکت ها و کسب و کارهای انگلیسی که منافعی در آمریکا و بالطبع نگرانی از جانب تحریم های ضد ایرانی ایالات متحده ندارند، به میزان فزاینده ای مشتاق همکاری با ایران هستند.

حجم مراودات تجاری انگلیس و ایران حدود 180 میلیون پوند در سال برآورد می شود اما آمار غیر رسمی تا حدود 400 میلیون پوند هم می رسد.

ایران و انگلیس از ظرفیت های گسترده ای در حوزه انرژی (نفت، گاز، برق، انرژی های نو و نیروگاه، پالایشگاه، پتروشیمی و تاسیسات نفتی)، کشاورزی، صدور خدمات فنی مهندسی، حمل و نقل، ترانزیت، دارو و تجهیزات پزشکی، صادرات غیرنفتی و غیره برخوردار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی مکانیسم های تسهیل تجارت انگلیس با ایران

بررسی مکانیسم های تسهیل تجارت انگلیس با ایران