مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 تیر 1401 ساعت 12:472022-06-23سياسي

فعالیت 117 دفتر اسناد رسمی در سیستان و بلوچستان


مدیرکل ثبت اسناد و املاک سیستان و بلوچستان گفت: 9 واحد ثبتی، 117 دفتر اسناد رسمی، 96 دفتر ثبت ازدواج و 59 دفتر ثبت طلاق در سیستان و بلوچستان فعال هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، محمدرضا ابراهیمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: ثبت اسناد و املاک کشور از سازمان های وابسته به قوه قضاییه است که در سال 54 از اداره به سازمان تغییر کرده است.

وی گفت: این سازمان شامل 2 بخش اساسی و عمده اسناد و املاک است که حوزه اسناد شامل چند قسمت مهم مانند ثبت شرکت ها، اداره کل پایگاه اشخاص حقوقی و حوزه اداره کل مالکیت معنوی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک سیستان و بلوچستان افزود: دفاتر اسناد رسمی جزو قدیمیترین مجموعه هایی است که از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شده و کار تنظیم اسناد را انجام می دهند که آخرین آیین نامه آن مربوط به سال گذشته است.

وی بیان کرد: دفاتر ثبت ازدواج و طلاق نیز که قبل از سال 1310 توسط روحانیون انجام می شد، با تصویب قانون در دفاتر انجام می شود که چند سالی است مکانیزه شده است.

ابراهیمی گفت: یک سند برای اجرا باید به دادگاه رفته تا قابلیت اجرا داشته باشد اما اسناد رسمی بدون رفتن به مراجع قضایی اجرا دارند که مهمترین آن اسناد رهنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 117 دفتر اسناد رسمی در سیستان و بلوچستان

فعالیت 117 دفتر اسناد رسمی در سیستان و بلوچستان